מוצרי דיאטה

מוצרי דיאטה

 

האוכל שלנו מתועש ומלא בחומרים משמרים, צבעי מאכל, הורמונים וחומרי טעם וריח. המזון שאנו צורכים אולי צבעוני יותר, מריח יותר טוב ונשמר לאורך זמן, אך מאד לא בריא לגוף שאינו רגיל לרעלים האלה ואינו יודע לפרק אותם. עם התפשטות מגפת השמנה העולמית, צורך התמידי להיות רזה ויפה, כפי המגזינים מכתיבים לנו, יצרו שוק דיאטות מפותח שמגלגל מאות מיליארדים בשנה בעולם, האם מומלץ להשתמש במוצרי דיאטה ועזרים?

 

שוק הדיאטה נחלק לשניים, קבוצות תמיכה ושוק מוצרי הדיאטה שמורכב ברובו מתוספי תזונה מן הטבע המעודדים ירידה במשקל בצורה טבעית ומהירה ומשמשים כזרז ותמיכה בדיאטה.

בדיוק כמו גמילה מניקוטין או מאלכוהול, היורד במשקל נגמל מאוכל, מתוקים ושומנים ונעזר בעזרים כמו: כדורים, מדבקות, תרסיסים, טיפות וכ"ו. שוק מוצרי הדיאטה רחב וקיימים חברות המציעות שלל מוצרים המבטיחים ירידה מהירה וקלה במשקל. חברות רבות כולל חברות התרופות מפתחות מוצרים חדשים שנועדו להלחם בתופעת ההשמנה.

 

מאילו מוצרי דיאטה כדאי להיזהר?

השימוש בעזרים לדיאטה מאד מומלץ, אך ישנן מוצרים שמאד מומלץ להיזהר מהן ויש לוודא את הדברים הבאים לפני כל רכישה של מוצר דיאטה:

 

  • יש למוצר אישור ממשרד בריאות מוכר בעולם כמו לדוגמה: FDA, משרד הבריאות הישראלי.

  • המוצר נרכש ממקור ידוע או חברה גדולה.

  • החברה מספקת תמיכה ושירות לקוחות פעיל.

  • לא מומלץ לרכוש מוצרי דיאטה שמקורן בסין, ישנן עדויות רבות של מוצרים המכילים כימיקלים מסוכנים שמקורן בסין, למרות ההצהרה על גבי המוצר שהוא "טבעי לגמרי.

 

נקודות חשובות לאחר שימוש במוצרי דיאטה

הטענה השכיחה ביותר אצל כל יורד במשקל הוא, "טוב, אז ירדתי במשקל, עכשיו, איך שומרים על זה?". אנשים רבים יורדים במשקל אך גם חוזרים למשקל המקורי בגלל שאינן משנים אורך חיים ועוברים לאורך חיים בריא, זוהי מלכודת ידועה וחשוב מאד להלחם בה. חלקנו בורכנו בחילוף חומרים טוב יותר מאחרים ונאלץ לחיות ע"פ חילוף החומרים שלנו ולהתאים את אורך החיים שלנו על מנת להגיע לאיזון ברמת הקלוריות הנכנסות לרמת הקלוריות הנשרפות, ולרוב להגיע למצב של גרעון קלורי. על מנת לשמור על המשקל מומלץ:

 

  • להרבות בשתייה יומיומית של מים.

  • לאכול 5 ארוחות ביום

  • להשתדל לאכול אוכל בריא ונטול שומן

  • להמעיט באכילת מתוקים ופחמימות או משקאות מוגזים מומתקים.

  • לשלב פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע (פילטיס, ריצה, הליכה, יוגה)

 

Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic

תוספי תזונה ובריאות

המידע באתר אינו רפואי או התוויתי, לפני כל תהליך הרזיה יש להיוועץ ברופא