דיאטת דוקאן היא אשר נכתבה על ידי רופא צרפתי בשם פייר דוקאן. הדיאטה מזכירה במעט את דיאטת החלבונים (אטקינס) בזה שהתפריט שלה מכילה כמות מעטה של פחמימות ותפריט עשיר בחלבונים.

דיאטת דוקאן נהפכה לדיאטה פופולרית מאד בזמן האחרון, האם היא זכתה בתואר היוקרתי לא ביושר?

או שמדובר באמת בדיאטה מהפכנית? 

 

 

 

דיאטת דוקאן

סיון ברקוביץ' | תזונאית | 1.3.13

דיאטת דוקאן, זה שם חדש יחסית בעולם הדיאטה הישראלי. דיאטת דוקאן החלה לחלחל לתודעתנו בעקבות הצלחות רבות של אנשים בדיאטה. אז למה יש כל כך הרבה סיפורי הצלחה עם הדיאטה? בגלל התפריט הקיצוני שלה שמורכב בעיקר על מגוון עשיר של חלבונים וכמעט ללא פחמימות. המאמינים האדוקים מאמינים שהדיאטה מהפכנית, המתנגדים שלה טוענים שהחסרת מרכיב חיוני כל כך כמו פחמימות, עלול לגרום מספר רב של תופעות לא רצויות כגון: כאבי ראש, עייפות, נשירת שיער וחולשה כללית. 

 

יש הסוברים שהפופולריות הגדולה של הדיאטה נובעת מזה שהדיאטה מתירנית מאד בכל הקשור לאכילת סוגים רבים של חלבונים, משמעו, מותר הדיאטת דוקאן לאכול כמה חלבונים שרוצים, ללא הגבלה. אך, על החלבונים להיות רזים כגון: דגים, ביצים, עוף, מוצרי חלב דלי שומן.

 

דיאטת דוקאן מורכבת מארבעה שלבים. השלב הראשון של דיאטת דוקאן הוא שלב התקיפה, שלב בו אוכלים רק חלבונים רזים. בשלב זה המטרה היא לרדת 10 ק"ג בעשרה ימים. זהו שלב קיצוני מאד והירידה במשקל היא מהירה. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שלב 2 בדיאטת דוקאן הוא שלב השיוט, שלב בו צריך לעמוד בתפריט "שפוי" יותר. הירידה בשלב זה היא של כ-2 ק"ג בחודש וזהו שלב ארוך יותר, אשר ממשיכים בו עד שמגיעים למשקל הרצוי. בשלב זה, נוספים לתפריט הדיאטה ירקות ללא עמילן, אך פחמימות עדיין מחוץ לתחום. 

 

השלב השלישי בדיאטת דוקאן הוא שלב שמירה על המשקל, שלב שהמון דיאטות החלו להתרכז בו לאחרונה. בשלב זה, משלבים 2 פרוסות לחם מחיטה מלא בלבד וחלבונים שמנים יותר. 

 

השלב האחרון בדיאטת דוקאן, הוא שלב התחזוקה. שלב בו ניתן לאכול הכל, אך יש לבחור יום אחד לפחות בשבוע שבו אוכלים רק חלבונים רזים. יום חלבונים הוא קריטי על מנת לאזן את הגוף. בנוסף, יש לשלב סיבים תזונתיים ופעילות גופנית קלה לפחות פעם\פעמיים בשבוע. 

 

לסיכום. 

 

דיאטת דוקאן היא דיאטה מהירה ובעקבות אכילת כמות גבוהה של חלבונים, לא מרגישים תחושת רעב. אך, הדיאטה מומלצת אך ורק לאנשים בריאים ולא לאנשים הנוטלים תרופות מרשם ונשים בהריון. אני ממליצה על דיאטות מהירות אחרות כגון: דיאטת פרימיום או סופר פרימיום, אשר יתנו את אותם תוצאות מהירות אך יגרמו לשמירה ממושכת יותר על המשקל. 

 

המחסור ברכיביים מזון חיוניים עלול לגרום לגרום לתופעות לוואי לא רצויות כגון: סחרחורות, עייפות וחולשה. שימוש במולטי ויטמין שמיועד לתהליכי דיאטה כגון מולטי-ספקטרום, יכול מאד לעזור, ואפילו מומלץ בכל תהליך דיאטה, אך ההמלצה הכללית היא שילוב של כל אבות המזון בתפריט היומי גם במהל תהליך דיאטה. 

 

תוספי תזונה ובריאות

המידע באתר אינו רפואי או התוויתי, לפני כל תהליך הרזיה יש להיוועץ ברופא